Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj a redukce hmotnosti centrální hlavy pro nákladní vozidla
Blecha, Martin ; Pittl, Michal (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Teoretická část bakalářská práce je zaměřena na objasnění funkce centrální hlavy a její uložení v nákladním vozidle. Funkce a uložení centrální hlavy závisí na konstrukčním provedení podvozku vozidla. V praktické části je řešena optimalizace hmotnosti těla centrální hlavy, která je založena na pevnostních výpočtech pomocí metody konečných prvků. V závěru této práce jsou zhodnocené hmotnostní a finanční úspory.
Stavebně technologický projekt bytového domu ve Strážnici
Rozumek, Jakub ; Kopecký, Lukáš (oponent) ; Diaz, Yvetta (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce je stavebně technologický projekt bytového domu ve Strážnici. Jedná se o studii realizace hlavních technologických etap objektu SO- 01 Bytový dům, projektu zařízení staveniště, návrhu strojní sestavy, dopravního řešení, technologického postupu provádění zemních prací, základových konstrukcí, pilot CFA a železobetonové stropní konstrukce. Práce obsahuje dále objektový časový plán, finanční plán, podrobný časový plán výstavby bytového domu, rozpočet, kontrolní a zkušební plán, bezpečnostní rizika na staveništi při provádění spodní stavby objektu a tepelně technické posouzení vybraných konstrukcí.
Samozajišťovací mechanismus pro přepravu betonových sloupů
Folprecht, Michal ; Pokorný, Jan (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zajištění a následného transportu břemena (betonového sloupu) o zadaných parametrech. Cílem je navrhnout vhodnou funkční kinematiku samozajišťovacího mechanizmu pro uchycení sloupu. Dále je zpracováno konstrukční řešení obsahující funkční i pevnostní výpočty jednotlivých částí mechanizmu, včetně jeho 3D vizualizaci doplněnou o výkresovou dokumentaci.
Vliv zatížení přípojných vozidel na jízdní vlastnosti soupravy
Pečová, Monika ; Bradáč, Albert (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje chování jízdních souprav a to především návěsového typu při prázdném a naloženém stavu. V této práci jsou kromě základních konstrukčních rozdílů jízdních souprav uvedeny mj. vlivy působení bočního větru, vlastnosti pneumatik a důležitost umístění těžiště soustavy a volba typu nápravy na směrovou dynamiku.
Optimalizace parkovacích stání pro autobusy a nákladní vozidla
Bedřich, Marek ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací rozměrů parkovací normy ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo optimalizovat rozměry z normy v roce 2011, případně navrhnout nový způsob řazení. Práce vychází z rešerše, která byla provedena na českých předchozích i stávajících normách a taktéž na normách zahraničních. Změna rozměrů byla možná díky prověření vlečných křivek jednotlivých stání. Nově navržené rozměry jsou uvedeny v závěru.
Detekce a lokalizace pohybujících se objektů
Škuta, Pavel ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl návrh systému, pro konkrétní praktickou aplikaci, monitorování vjezdu vozidel s automatickým sběrem dat a identifikaci automobilu. Systém umožňuje identifikovat projíždějící vozidlo pomalou rychlosti a to bez nutnosti dalšího zařízení uvnitř vozidla a umí dané vozidlo identifikovat, najít oblast registrační značku na vozidle. V rámci práce byl proveden teoretický rozbor možných metod pro řešení daného problémů detekci vozidel a jejich lokalizaci. Z vybraných možností řešení daného problému bylo vybrané řešení pomocí kamerového systému. Bylo pořízeno několik sad snímků vozidel, které odpovídají realné scéně, na kterých byly dále laděny algoritmy pro detekci oblastí registrační značky automobilu. Navržený systém je možné použít pro automatické monitorování vjezdu vozidel.
Mechatronický přístup v dynamice vozidel
Kučera, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá mechatronickým přístupem v dynamice vozidel. Celek je rozdělen na dvě hlavní části, kde v první části jsou prováděny analýzy vibrací, měření a analýza funkce hnacího traktu nákladního vozidla. Druhá část práce popisuje tvorbu výpočtových modelů umožňujících simulovat jízdní stavy, vibrace vozidla, a jejich rozšíření pro vývoj mechatronických systémů. Jsou zde ukázány různé jízdní režimy řízené vytvořeným algoritmem pro mechatronické systémy. Hlavním nástrojem pro vývoj mechtronických systémů je vytvořený simulátor vozila umožňující testovat výpočtové modely v reálném čase.
Hnací ústrojí nákladního vozidla 8x8
Hebnar, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá sestavením náhradní torzní soustavy hnacího ústrojí nákladního vozidla 8x8 a 8x4 a následných výpočtových analýz sestavených soustav. Analýzy jsou provedeny dvě a to výpočtová frekvenční analýza stanovující vlastní tvary kmitání a následná citlivostní analýza zabývající se vlivem zařazeného převodového poměru na velikosti vlastních frekvencí kmitání soustavy.
Truck Cabin Suspension
Hradský, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
The diploma thesis, which belongs to the area of vehicle dynamics, deals with the issue of suspension of trucks cabins. In particular, it focuses on the suspension of a race truck cab such as the Rally Dakar. Includes an overview of truck suspension (especially cabs), driving comfort assessment methods and the impact of vibration on human. To verify the suitability of using different cab suspension concepts, a multibody model was built in program MSC ADAMS. Suitable primary suspension has been found appropriate for this model. Cab suspension was tested for driving safety, but first for driving comfort.
Mechatronické systémy nákladních vozidel
Černošek, Jiří ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá současnými mechatronickými systémy používanými u nákladních automobilů. V první části jsou popsány základní principy mechatronických systémů a komponenty, ze kterých se skládají. Druhá část uvádí souhrn nejčastěji používaných systémů a pro bližší seznámení s jejich funkčním dopadem na vlastnosti vozidla detailněji rozepisuje některé z nich. Třetí část vysvětluje způsoby modelování těchto systémů spolu s jejich testováním. V poslední čtvrté části jsou v rámci autonomie uvedeny výhledy do budoucnosti mechatronických systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.